🎉 We hebben onze nieuwe WordPress plug-in gelanceerd! Download nu

E-commerce in Japan – 7 tips om succesvol te verkopen

De Japanse e-commercemarkt is groot en lucratief, maar kan ook lastig zijn voor buitenlandse verkopers. In dit artikel geven we u zeven tips om u te helpen succesvol te verkopen in Japan.

1. Doe uw huiswerk

Zoals bij elke nieuwe markt is het belangrijk om onderzoek te doen voordat u de Japanse e-commercemarkt betreedt. Probeer de lokale kopersgewoonten en -voorkeuren te begrijpen, en probeer een niche te vinden die u kunt aanboren.

2. Investeer in een goede lokalisatiestrategie

Om te slagen in Japan moet u uw e-commerce aanbod lokaliseren. Dit omvat alles, van uw website en productomschrijvingen tot uw klantenservice en marketingmateriaal. Start sowieso met het vertalen van uw website, want zonder een Japanse webshop zullen klanten ter plaatse u niet serieus nemen. Een goede start hiervoor is Clonable, wat u veel tijd en geld zal schelen. Investeer vervolgens een klein beetje van het uitgespaarde geld in een Japanse native vertaler die in een minimaal aantal uren de basisvertaling zal perfectioneren. Of laat iemand die de klantenservice gaat doen (zie punt 7) de website nakijken.

3. Gebruik Japanse e-commerce platforms

Japanse consumenten winkelen graag op Japanse e-commerceplatforms. Het is dus een goed idee om uw producten ook op te nemen op populaire Japanse sites zoals Rakuten en Yahoo! Japan Auctions. Clonable biedt gelukkig een mogelijk om XML-feeds te vertalen, waardoor het eenvoudiger wordt hier te adverteren.

4. Werk samen met een Japans bedrijf

Samenwerken met een Japans bedrijf kan u een aanzienlijke voorsprong geven op de Japanse e-commerce markt. Zij kunnen helpen met alles van lokaal marktonderzoek tot het opzetten van een e-commerce platform en logistiek.

5. Wees geduldig

De Japanse e-commerce markt is niet gemakkelijk te kraken. Het vergt tijd, geduld en doorzettingsvermogen om een succesvol bedrijf op te bouwen. Geef dus niet te gemakkelijk op en zorg voor een langetermijnstrategie.

6. Focus op kwaliteit

Japanse consumenten staan bekend om hun liefde voor kwaliteitsgoederen. Het is dus belangrijk om je te richten op het aanbieden van producten en diensten van hoge kwaliteit.

7. Bied een uitstekende klantenservice

In Japan is klantenservice zeer belangrijk Zorg er dus voor dat u uw Japanse klanten van begin tot eind een uitstekende ervaring biedt.

Als u deze tips opvolgt, bent u goed op weg naar succes in de Japanse e-commerce markt.

Heb je nog vragen?

Vul dan onderstaand formulier in.

Gerelateerde blogs: